1. De twee edities van De Coolste Baan van Nederland
"De edities van De Coolste Baan van Nederland zullen me altijd bijblijven. Bij de eerste editie hebben we onze nek uitgestoken en zijn we samen met House of Sports in het diepe gesprongen om zo'n evenement te realiseren. Het was een geweldige periode, afsluitend met het KPN NK Allround & Sprint bij de eerste editie. Bij de tweede editie van De Coolste Baan van Nederland was het WK Allround het hoogtepunt.
Als je het hebt over sponsoring in optima forma, kwam alles daar samen. Met KPN hebben we zowel zakelijk als op de consumentenmarkt heel veel activiteiten georganiseerd op en rond De Coolste Baan. Dat je op zo'n mooie locatie een ijsbaan kan neerleggen en tegelijkertijd allerlei festiviteiten kan organiseren is echt fantastisch. Het was een heel mooi evenement om met elkaar neer te zetten!"
2. De opkomst van het shorttrack
"Het tweede hoogtepunt dat ik noem, is de doorbraak van het shorttrack. Toen wij tien jaar geleden begonnen met sponsoring was shorttrack nog een relatief kleine sport. Hoewel er weliswaar veel rijders aan start stonden, zat er altijd maar weinig publiek. Samen met TIG Sports hebben we de sport de afgelopen jaren een enorme impuls gegeven en mede dankzij het WK Shorttrack in Ahoy hebben we de shorttracksport in Nederland op de kaart gezet. Dat 'we' bij de Olympische Spelen goud en brons wonnen, geeft aan dat we internationaal de aansluiting hebben gevonden. En dat is allemaal mooi, maar laten we nu vooral heel hard hopen dat Lara het redt daar in het ziekenhuis in Frankrijk."
3. De KPN Junior Schaatsclub
"Op de derde plaats zet ik alle breedtesport activiteiten en het project IJSTIJD!. Toen wij in de sport kwamen, zeiden we: we willen ons niet alleen met topsport bezighouden, maar we willen ook zoveel mogelijk kinderen leren schaatsen. In Nederland leer je zwemmen, fietsen en lopen, maar wij vinden het net zo belangrijk dat kinderen leren schaatsen. Zo zijn we begonnen met de KPN Junior Schaatsclub met Barbara de Loor als hét gezicht en in de eerste jaren hebben we meteen al 80.000 kinderen op het ijs gezien!
Een aantal jaar later werd het project IJSTIJD! gerealiseerd waarbij een heleboel tijdelijke ijsbanen samen in een collectief zijn gezet en waarbij kinderen op de 'kaart' konden zien op welke ijsbaan ze terecht konden. In die tien jaar hebben we zo'n 150.000 kinderen leren schaatsen en daar zijn we heel trots op!"
4. Schaatsen.nl
"We hebben met schaatsen.nl een prachtig domein opgezet en het heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot hét schaatsplatform van Nederland. Vroeger was er alleen knsb.nl, maar wij vonden dat je het meer aan de sport moest koppelen. De site is professioneel en heeft zich prachtig ontwikkeld: je ziet de verbetering en de redactionele slagen die de afgelopen jaren hebben plaatsgevonden. Ja, de schaatssport mag trots zijn op schaatsen.nl!"
5. De renovatie van Thialf
"Na de verbouwing in 2016/2017 is Thialf een prachtig stadion geworden waar we met zijn allen heel trots op mogen zijn. Er is veel tijd en energie in de verbouwing gaan zitten, maar het resultaat is echt fantastisch. Samen met House of Sports hebben we het KPN Clubhuis opgezet en is er rondom de wedstrijden veel entertainment gekomen met licht en geluid."
6. De natuurijswinters
"Het is alweer even geleden dat we natuurijs hebben gehad, maar die periode mag zeker niet ontbreken in deze lijst. In de eerste jaren van onze sponsorschap hebben we twee hele strenge schaatswinters gehad en liep heel Nederland uit toen er op natuurijs geschaatst kon worden. Wij introduceerden in die tijd 4G en lieten een commercial maken waarin allerlei schaatsbeelden te zien waren. Daarnaast deelden we duizenden mutsen, handschoentjes en ijskrabbers uit als er natuurijs lag. Het is jammer dat we de afgelopen jaren weinig op natuurijs hebben kunnen schaatsen, maar ik hoop dat het er ooit weer van gaat komen!"
Tot slot: heb je er vertrouwen in dat de KNSB dit jaar nog een opvolger voor KPN zal vinden?
"Ik hoop dat er snel nieuwe partners komen die het gat gaan opvullen. Wij hebben aan alle kanten meegeholpen om te zorgen dat er nieuwe partners kwamen, maar dat is mede door het coronavirus net niet gelukt. We blijven in ieder geval continu betrokken bij de gesprekken die de KNSB met partijen voert. We hebben het beste voor met de sport en vinden het belangrijk dat de sport zich blijft ontwikkelen. De schaatssport is zó interessant, daar moeten partners voor te vinden zijn. De hoofdsponsorpositie is slechts één keer in de tien jaar beschikbaar, dus het zou voor heel veel sponsors interessant moeten zijn."
Namens de hele schaatswereld: bedankt voor alles!
"Graag gedaan! Het was ons een waar genoegen om tien jaar lang de hoofdsponsor te mogen zijn van het schaatsen. Namens KPN wil ik iedereen die de schaatssport een warm hart toedraagt dan ook ontzettend bedanken voor deze fantastische jaren!"