Naast de ijstrainingen probeer ik nog wel zoveel mogelijk inline-skatewerk te verrichten, al blijkt dat in Inzell toch makkelijker gezegd dan gedaan. De politie van Inzell denkt toch anders over mijn trainingsaanpak.
Ze stellen het niet ook niet op prijs wanneer ik met 80 km per uur achter de auto door het dorp skeeler. De agenten vonden het dan ook nodig om met zwaailicht en sirene achter ons aan te komen en ons staande te houden.
Na een lange verhaal en te hebben uitgelegd dat ik dit toch echt vaker doe en nodig heb voor mijn snelheid, bleef de boete beperkt. Uiteindelijk hoefde ik maar een bedrag van zestig euro te betalen vanwege de snelheidsovertreding.
Aan het begin van de zomer stond mijn seizoen compleet in het teken van het schaatsen. Het was de bedoeling om heteren alleen te gebruik als extra trainingsprikkel, maar na een goed voorseizoen heb ik toch besloten om deel te nemen aan de EK in eigen land.
In dit voorseizoen heb ik samen met mijn teamgenoten van Cadomotus al deelgenomen aan meerdere grote toernooien. Tijdens deze wedstrijden stond ik versteld van het niveau dat ik nog had na drie jaar niet aanwezig te zijn geweest in het internationale circuit.
Tijdens het KPN NK in Almere haalde ik bovendien ook nog twee Nederlandse titels! Met die vorm kon ik niet anders dan 'ja' zeggen op de vraag van de KNSB of ik deel wilde nemen aan de EK in Heerde en Zwolle.
Ik kijk dan ook erg uit naar aankomende week. Het inline-skaten is spectaculair, snel, hard en vergt tactisch inzicht, juist daarom vind ik het skeeleren zo mooi. Ik vind het dan ook jammer dat de EK inline-skaten in Nederland niet de aandacht krijgt wat het verdient.
Dit is iets wat de KNSB zich zeker mag aanrekenen. Wanneer ik hier in Inzell op de fiets zit, zie ik nu al de posters al hangen voor het WK biatlon van 2012!
Met mijn fysieke gesteldheid zit het op dit moment erg goed, het goede gevoel op de skeelers moet er nog komen, maar wat wil je met iedere dag op ijs! Desondanks ga ik me 200 procent geven en samen met mijn teamgenoten wil ik voor het hoogst haalbare gaan. Een ding kan ik beloven, iedere race waar ik aan de start zal verschijnen, zal vanaf de eerste meter een ware slijtage slag worden! EK kom maar op.