Omdat 2012 het jaar van de coöperatie is wilde de Rabobank Noord-Drenthe verenigingen en stichtingen wijzen op hun coöperatiefonds. Hierbij zette het de bestuursleden van IJsvereniging Paterswolde in. En dus prijken zij op reclameposters in de regio.

In 2011 wilde IJsvereniging Paterswolde een nieuwe veegmachine kopen. Zo'n apparaat kost €5000,- en dus vroeg de vereniging de Rabobank om hulp. Vanuit het coöperatiefonds droeg de bank €2500,- bij aan de aanschag van de machine. De gift werd bezegeld met het overhandigen van een symbolische cheque. In 2012 kwam er nog een vervolg.

Rossing: "Ze zeiden tegen ons: 'Jullie hebben als ijsvereniging een goede naam en dus willen we jullie inzetten voor onze campagne.'" En dus werd de ijsvereniging één van de drie clubs die de Rabobank inzet bij de campagne.

Het levert de ijsvereniging zelf ook publiciteit op. "Voor ons is het hartstikke leuk", vindt Rossing. Maar belangrijker dan de publiciteit is de waardering die de club kreeg van de bank. Het geeft aan, zo meent Rossing, dat de ijsvereniging een belangrijke rol speelt in Paterswolde. "Iedereen draagt zijn steentje bij."