De samenwerking is tot stand gekomen doordat 1nP over jonge schaatsers beschikt met veel potentieel. Ook de wijze waarop de ploeg in innovatieve marketingconcepten denkt en in de media weet te komen spreekt Maple aan.
"Maple levert de topschaats van de toekomst en team 1nP beoogt de topschaatsers van de toekomst te leveren. Dat is een mooie overeenkomst die we beide zien", aldus teammanager Michiel Wienese van 1nP.
"Drie van onze huidige rijders bij team 1nP schaatsen al op Maple op de langebaan en alle zes de rijders doen hun shorttracktrainingen op Maple shorttrackschaatsen. Vandaar dat wij actief naar een opening voor een samenwerking met Maple Skate hebben gezocht, want materialen kosten de rijders natuurlijk ieder jaar veel geld. Er is geen merk dat zich op al die drie de markten (schaatsen, shorttrack, inlineskate) zo goed weet te profileren."
Bij Maple Skate laten ze het volgende weten over de sponsoring: "Met sponsoring zijn we erg selectief. Dat doen wij haast nooit. Dit project springt er echter uit als je je realiseert dat team 1nP zich in de meest competieve sector begeeft en toch niet ondersneeuwt, dan is dat lovenswaardig gezien hun budget in relatie tot de grote miljoenenteams."