Het Unilever-merk was in de jaren negentig jarenlang hoofdsponsor van de Marathon Cup en is nog steeds sponsor van de Natuurijs Klassiekers. Daarnaast was Unox de afgelopen schaatsseizoenen samen met KPN al sponsor van het KNSB natuurijscircuit in Nederland middels de natuurijsvierdaagse, de KNSB toertochten en het KPN NK Natuurijs.
Unox is de eerste partij die de mogelijkheid in het nieuwe KNSB-KPN contract aangrijpt om van een schaatsdiscipline een gedeeld hoofdsponsorschap aan te gaan naast KPN. "En daar zijn we enorm blij mee", laat Dennis Schomaker, manager Marketing, Sponsoring en Evenementen bij de KNSB, weten. "Het is geen geheim dat we voor andere disciplines met kandidaten spreken, maar Unox is inmiddels definitief."
Over bedragen doen de partijen geen uitspraak, al wil Dennis Schomaker wel kwijt dat de financiële bijdrage van Unox in de orde van grootte ligt als die van KPN binnen deze discipline. "En dat is natuurlijk goed voor het marathonschaatsen. Daarnaast kunnen we door dit gedeelde hoofdsponsorschap het hele seizoen, zowel op kunst- als natuurijs, dezelfde beennummers gebruiken. Dat komt de uitstraling ten goede."
Voorlopig geldt de overeenkomst tussen KNSB en Unox voor één jaar. Schomaker: “De huidige, nog één jaar durende overeenkomst met Unox is opengebroken en aangevuld met het gedeelde hoofdsponsorschap. Maar het lijkt me naar de toekomst toe een mooie opmaat voor een nog langere samenwerking.”
Aleksander Fiege, Marketing Director Soup & Meat bij Unilever: "We zijn blij dat we met deze verschuiving in ons sponsorschap komend jaar het marathonschaatsen kunnen ondersteunen. We hopen op weer een mooi schaatsseizoen."