Vanavond nog de wedstrijd in het kader van de landelijke baancompetitie in Staphorst. Zaterdag reist het peloton voor de KPN Inline Cup naar Yerseke. Maar daarna gaat het echt serieus worden! Dan staan er voor de skaters drie belangrijke weken te wachten. Titels en medailles liggen klaar voor de kampioenen van 2011 tijdens het NK op de weg, de baan en marathon.
Een titel opeisen tijdens het NK weg of baan zal moeilijk worden voor Roy Boeve. Maar in de KPN Inline Cup levert hij tot dusver de meest opmerkelijke prestatie. De wielrenner met zwabbervoet staat doodleuk eerste in deze competitie. Misschien een beetje tegen ieders verwachting in. Maar wel een succes wat hem gegund wordt. Want je schaatscarrière moeten beëindigen door een blessure is niet mals. Helemaal niet als je juist in de kracht van je sportersleven bent. Een racefiets is een leuk alternatief, maar voor Roy moet het wel een enorme opluchting zijn dat hij op de skates nog gewoon met de besten mee kan.
Persoonlijk bivakkeer ik niet meer in de kracht van mijn sportcarrière. Dat is geen geheim. Gelukkig hoeft het dan nog niet zo te zijn dat je voor spek en bonen meedoet. Maar na een goed begin in Middelburg waren de laatste weken niet helemaal naar wens. Blijkbaar is het toch nog even zoeken naar de juiste invulling. Werk, gezin en sporten is een nieuwe combinatie. Maar mijn doel voor dit seizoen blijft overeind: een wedstrijdje winnen! Daar geloof ik nog wel in, en dat is voor nu het belangrijkste.
Om dit te bereiken investeer ik momenteel toch nog maar weer wat tijd in de omschakeling naar skates met 4x110mm wielen. Dat was nog niet echt mijn ding. Op de een of andere manier voelde ik mij beter op de zogenaamde hilo-frames; 3x110mm en 1x100mm. Lager en korter. Stabieler en wendbaarder. Naar mijn gevoel tot nu toe het beste voor mij.
Echter, de concurrentie rijdt hoofdzakelijk op 4x110 en ze hebben de snelheid er goed in. Op sommige momenten in de wedstrijd zou het mij ook wel eens voordeel kunnen bieden. Fysieke en mentale gesteldheid is misschien wel belangrijker dan het geneuzel over een 100 of 110mm wiel. Maar toch lijkt het me in ieder geval de moeite van het proberen waard.