De campagne geldt als start van de vierjarige verbintenis van Daikin met de schaatsbond. De fabrikant van producten in klimaatbeheersing brengt haar merk en duurzame warmtepompen via de schaatssport onder de aandacht van het Nederlandse publiek door onder meer tickets voor schaatswedstrijden te verloten via hetnieuweverwarmen.nl.
Na een goede voorbereiding zijn de shorttrackers klaar voor de topwedstrijden, met als hoogtepunt het EK in eigen land. Wennemars, eveneens klaar voor het nieuwe schaatsseizoen, wijst de kijker juist op de voorbereiding op een duurzame toekomst. Edwin Hoogerwerf, directeur van Daikin, is blij met de medewerking van de schaatsers en hun inzet voor de campagne.
Op hetnieuweverwarmen.nl kan men met een warmtecheck nagaan of een woning al klaar is voor nieuwe manieren van verwarmen. Hoogerwerf: "Isolatie speelt een belangrijke rol en er zijn verschillende warmtepompen met gebruik van aardwarmte of warmte uit de lucht. Daar hoeft je tuin weer niet voor op de schop."